Person-centered therapy(人間中心療法)

Wikipedia英語版の Person-centered therapy の翻訳です。

翻訳に悶絶して専門書を買ってしまった。

 

 

Person-centered therapy(人間中心療法)

Person-centered therapy, also known as person-centered psychotherapy, person-centered counseling, client-centered therapy and Rogerian psychotherapy, is a form of psychotherapy developed by psychologist Carl Rogers beginning in the 1940s[1] and extending into the 1980s.[2] Person-centered therapy seeks to facilitate a client's self-actualizing tendency, "an inbuilt proclivity toward growth and fulfillment",[3] via acceptance (unconditional positive regard), therapist congruence (genuineness), and empathic understanding.[4][5]

人間中心療法は、心理学者 Carl Rogers によって1940年代から1980年代にかけて開発された心理療法の一形態です。人間中心療法は、受け入れ(無条件肯定的)、セラピストの調和(真正)、共感的理解を通じて、クライアントの自己実現傾向「成長と達成への内在性」を促進することを目指しています。

 

History and influences(歴史と影響)

Person-centered therapy, now considered a founding work in the humanistic school of psychotherapies, began with Carl Rogers,[6] and is recognized as one of the major psychotherapy "schools" (theoretical orientations), along with psychodynamic psychotherapy, psychoanalysis, classical Adlerian psychology, cognitive behavioral therapy, existential therapy, and others.[7]

(今日では人道主義的精神療法の教育を創設する作業と見なされている)個人中心療法は Carl Rogers から始まり、精神分析、古典的なアドラー心理学認知行動療法、実存療法などと共に、主要な心理療法の教育の1つとして認識されています。

Rogers affirmed[6] individual personal experience as the basis and standard for living and therapeutic effect. Rogers identified six conditions which are needed to produce personality changes in clients: relationship, vulnerability to anxiety (on the part of the client), genuineness (the therapist is truly himself or herself and incorporates some self-disclosure), the client's perception of the therapist's genuineness, the therapist's unconditional positive regard for the client, and accurate empathy.[8] This emphasis contrasts with the dispassionate position which may be intended in other therapies, particularly the more extreme behavioral therapies. Living in the present rather than the past or future, with organismic trust, naturalistic faith in your own thoughts and the accuracy in your feelings, and a responsible acknowledgment of your freedom, with a view toward participating fully in our world, contributing to other peoples' lives, are hallmarks of Rogers' person-centered therapy. Rogers also claims that the therapeutic process is essentially the accomplishments made by the client. The client having already progressed further along in their growth and maturation development, only progresses further with the aid of a psychologically favored environment.[9]

ロジャーズは基本的かつ一般的な生活としての個々人の経験に治療効果を認めました。ロジャーズは患者の人格変化を生み出すために必要な6つの条件、人間関係、(患者の)不安への脆弱性、(セラピストの)誠実、セラピストの真実に対する患者の認識、セラピストの患者に対する無条件の肯定的な関心、正確な共感を特定しました。この共感は、他の療法で意図されているかもしれない冷静な立場とは対照的です。過去または未来よりもむしろ現在の有機的な信頼が伴う生活、あなた自身の思考に基づく自然な信仰、あなた自身に素直な感情、私たちの世界に完全に参加することを目指すあなたの自由に対する責任感、他の人々の生活への貢献がロジャースの人間中心療法の特徴です。また、ロジャーズは治療プロセスは本質的に患者が達成した成果であると主張しています。成長と成熟の発展に伴ってすでに進んでいる患者は、心理的に好まれる環境の助けを借りてさらに進展に邁進します。

Although client-centered therapy has been criticized by behaviorists for lacking structure and by psychoanalysts for actually providing a conditional relationship,[10] it has been shown to be an effective treatment.[11][12][13][14]

クライアント中心療法は、構造の欠如した行動主義者や実際に条件付きの関係を提供するための精神分析者によって批判されてきましたが、効果的な治療法であることが示されています。

 

The necessary and sufficient conditions(必要十分条件

Rogers (1957; 1959) stated[8] that there are six necessary and sufficient conditions required for therapeutic change:

Rogers(1957; 1959)は、治療的変化に必要な6つの必要十分条件があると述べました。

  1. Therapist–client psychological contact: a relationship between client and therapist must exist, and it must be a relationship in which each person's perception of the other is important.
  2. Client incongruence: that incongruence exists between the client's experience and awareness.
  3. Therapist congruence, or genuineness: the therapist is congruent within the therapeutic relationship. The therapist is deeply involved him or herself — they are not "acting"—and they can draw on their own experiences (self-disclosure) to facilitate the relationship.
  4. Therapist unconditional positive regard (UPR): the therapist accepts the client unconditionally, without judgment, disapproval or approval. This facilitates increased self-regard in the client, as they can begin to become aware of experiences in which their view of self-worth was distorted by others.
  5. Therapist empathic understanding: the therapist experiences an empathic understanding of the client's internal frame of reference. Accurate empathy on the part of the therapist helps the client believe the therapist's unconditional love for them.
  6. Client perception: that the client perceives, to at least a minimal degree, the therapist's UPR and empathic understanding.
  1. セラピスト - クライアントの心理的接触:クライアントとセラピストの関係が存在しなければならず、それはそれぞれの人が互いを知覚することが重要な関係でなければなりません。
  2. クライアントの不一致:クライアントの経験と意識の間に不一致が存在します。
  3. セラピストの一致と統合:セラピストは、治療的関係の中で合同である。セラピストは深く関わっています。彼らは「行動している」わけではなく、関係を促進するために自分の経験(自己開示)を引き出すことができます。
  4. セラピストの無条件肯定的な関心(UPR):セラピストは、判断、不承認、または承認なしに無条件にクライアントを受け入れます。これは、自己価値の見方が他の人によって歪められた経験を認識し始めることができるので、クライアントの自己認識の向上を促進します。
  5. セラピストの共感的理解:セラピストは、クライアントの内部基準フレームの共感的な理解を経験します。セラピスト側の正確な共感は、セラピストの無条件の愛を信じるのに役立ちます。
  6. クライアントの認識:クライアントは、セラピストのUPRと共感的な理解を少なくとも最小限に認知します。

Three of these conditions have become known as the 'Core Conditions' 3, 4 and 5 (above).

上記の3、4、5、これらの3つの条件は、「中核条件」と呼ばれています。

 

Core conditions(中核条件)

Expanding upon Rogers work theorists have since condensed the Six Necessary and Sufficient Conditions into three Core Conditions. It is believed that the most important factor in successful therapy is the relational climate created by the therapist's attitude to their client. He specified three interrelated core conditions:

ロジャーズの作業を拡張すると、理論家は6つの必要十分条件を3つの中核条件に集約しています。治療を成功させるための最も重要な要素は、セラピストのクライアントに対する態度によって作られた関係的な雰囲気であると考えられています。彼は3つの相互に関連した中核条件を指定しました: 

  1. Congruence – the willingness to transparently relate to clients without hiding behind a professional or personal facade.
  2. Unconditional positive regard – the therapist offers an acceptance and prizing for their client for who he or she is without conveying disapproving feelings, actions or characteristics and demonstrating a willingness to attentively listen without interruption, judgement or giving advice.
  3. Empathy – the therapist communicates their desire to understand and appreciate their client's perspective.
  1. 一致 -- プロフェッショナルまたはパーソナルファサードの背後に隠れることなく、クライアントに透過的に関係する意欲。
  2. 無条件の肯定的な関心 -- セラピストは、不自由な気持ち、行動、性格を伝えずに、自分が誰であるかを客に受け入れ、賞賛し、中断、判断、アドバイスなしで注意深く聞く意欲を示している。
  3. 共感 -- セラピストは、クライアントの視点を理解し評価するという願望を伝えます。

 

Processes(プロセス)

Rogers believed that a therapist who embodies the three critical and reflexive attitudes (the three 'Core Conditions') will help liberate their client to more confidently express their true feelings without fear of judgement. To achieve this, the client-centered therapist carefully avoids directly challenging their client's way of communicating themselves in the session in order to enable a deeper exploration of the issues most intimate to them and free from external referencing.[15] Rogers was not prescriptive in telling his clients what to do, but believed that the answers to the patients' questions were within the patient and not the therapist. Accordingly, the therapists' role was to create a facilitative, empathic environment wherein the patient could discover the answers for him or herself.[16]

ロジャーズは、3つの重要かつ再帰的な態度(3つの「中核条件」)を具現化するセラピストが、判断を恐れることなく自分のクライアントがより自信を持って真の感情を表現するのを助けると信じていました。これを達成するために、クライアント中心のセラピストは、自分のセッションの中で自分自身のコミュニケーションの方法に直接挑戦することを慎重に避け、自分に最も密接な問題をより深く探究し、外部からの参照から解放します。ロジャースは顧客に何をすべきかを伝えることに規律的ではありませんでしたが、それはクライアントの質問に対する回答はセラピストではなく患者の中にあると信じていたからでした。したがって、セラピストの役割は、クライアントが自分のための答えを発見することができ、促進的で共感的な環境を作り出すことでした。

 

See also(関連情報)

 

References(参考文献)

  1. Rogers, Carl R. (1942). Counseling and psychotherapy. Cambridge, MA: Riverside Press. ISBN 978-1406760873.
  2. Rogers, Carl R.; Sanford, R. C. (1985). "Client-centered psychotherapy". Comprehensive textbook of psychiatry. By I., Kaplan, Harold; J., Sadock, Benjamin. 2. Williams & Wilkins. pp. 1374–1388. ISBN 9780683045116. OCLC 491903721.
  3. Yalom, Irvin D. (1995). Introduction. A way of being. By Rogers, Carl R. Houghton Mifflin Co. p. xi. ISBN 9780395755303. OCLC 464424214.
  4. Rogers, Carl R. (1957). "The necessary and sufficient conditions of therapeutic personality change". Journal of Consulting Psychology. 21 (2): 95–103. doi:10.1037/h0045357.
  5. Rogers, Carl R. (1966). "Client-centered therapy". In Arieti, S. American handbook of psychiatry. 3. New York City: Basic Books. pp. 183–200.
  6. Prochaska, p. 138
  7. Prochaska, p. 3
  8. Prochaska, pp.142–143
  9. Rogers, Carl (1951). Client-Centered Therapy. Cambridge Massachusetts: The Riverside Press.
  10. Prochaska
  11. Cooper, M., Watson, J. C., & Hoeldampf, D. (2010). Person-centered and experiential therapies work: A review of the research on counseling, psychotherapy and related practices. Ross-on-Wye, UK: PCCS Books.
  12. Ward, E.; King, M.; Lloyd, M.; Bower, P.; Sibbald, B.; Farrelly, S.; Gabbay, M.; Tarrier, N.; Addington-Hall, J. (2000). "Randomised controlled trial of non-directive counselling, cognitive-behaviour therapy, and usual general practitioner care for patients with depression. I: Clinical effectiveness". BMJ. 321 (7273): 1383. doi:10.1136/bmj.321.7273.1383. PMC 27542 Freely accessible. PMID 11099284.
  13. Bower, P.; Byford, S.; Sibbald, B.; Ward, E.; King, M.; Lloyd, M.; Gabbay, M. (2000). "Randomised controlled trial of non-directive counselling, cognitive-behaviour therapy, and usual general practitioner care for patients with depression. II: Cost effectiveness". BMJ. 321 (7273): 1389. doi:10.1136/bmj.321.7273.1389. PMC 27543 Freely accessible. PMID 11099285.
  14. Shechtman, Zipora; Pastor, Ronit (2005). "Cognitive-Behavioral and Humanistic Group Treatment for Children with Learning Disabilities: A Comparison of Outcomes and Process". Journal of Counseling Psychology. 52 (3): 322. doi:10.1037/0022-0167.52.3.322.
  15. "Person-centered therapy" on the Encyclopedia of Mental Disorders website
  16. Rogers, Carl Ransom; Lyon, Harold C.; Tausch, Reinhard (2013). On Becoming an Effective Teacher: Person-centred Teaching, Psychology, Philosophy, and Dialogues with Carl R. Rogers. Routledge. p. 23. ISBN 978-0-415-81698-4.

 

Cited sources(引用元)

 

Bibliography(参考文献一覧)

  • Arnold, Kyle (2014). "Behind the Mirror: Reflective Listening and its Tain in the Work of Carl Rogers". The Humanistic Psychologist. 42 (4): 354–369. doi:10.1080/08873267.2014.913247.
  • Bruno, Frank J. (1977). Client-Centered Counseling: Becoming a Person. In Human Adjustment and Personal Growth: Seven Pathways, pp. 362–370. John Wiley & Sons.
  • Cooper, M., O'Hara, M, Schmid, P., and Wyatt, G. (2007). The Handbook of person-centered psychotherapy and counseling. London: Palgrave MacMillan.
  • Rogers, Carl (1961). On Becoming a Person ISBN 0-395-75531-X
  • Rogers, C (1957). "'The necessary and sufficient conditions of therapeutic personality change'". Journal of Consulting Psychology. 21 (2): 95–103. doi:10.1037/h0045357.
  • Rogers, Carl. (1959). A Theory of Therapy, Personality and Interpersonal Relationships as Developed in the Client-centered Framework. In (ed.) S. Koch, Psychology: A Study of a Science. Vol. 3: Formulations of the Person and the Social Context. New York: McGraw Hill.
  • Rogers, Carl (1980). A Way of Being. Boston: Houghton Mifflin
  • Poyrazli, S. (2003). "Validity of Rogerian Therapy in Turkish Culture: A Cross-Cultural Perspective". Journal of Humanistic Counseling, Education & Development. 42 (1): 107–115. doi:10.1002/j.2164-490x.2003.tb00172.x.
  • Rogers, Carl (1951). "Client-Centered Therapy" Cambridge Massachusetts: The Riverside Press.
  • Rogers, Carl, Lyon, HC, Tausch, R. (2013). On Becoming an Effective Teacher – Person-centered teaching, Psychology, Philosophy, and Dialogues with Carl R. Rogers and Harold Lyon. London: Routledge, ISBN 978-0-415-81698-4: http://www.routledge.com/9780415816984/

 

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