記事:音声業界のプロ46名からの音声AI 2020予測

某所で教えてもらった voicebot.ai の記事 "Voice AI 2020 Predictions from 46 Voice Industry Pros" の全文を「みらい翻訳」で翻訳してみました。 実は、この記事、最初は原文を読んだんですが、案外見直すことが多くて、その都度同じ単語を何度も辞書引きするのが嫌になった次第。

voicebot.ai

あまり想定してないないけど、誰かの役に立つのかしら?


Voice AI 2020 Predictions from 46 Voice Industry Pros

BRET KINSELLA on January 1, 2020 at 2:14 pm



Today we start a new year and a new decade. The past decade has in many ways been about the dominance of mobile followed by the rise of voice assistants. The decade started with the launch of the Siri app in the iOS App Store and concluded with more than three billion voice assistants in use worldwide.

今日、私たちは新しい年と新しい10年を始める。過去10年間は、さまざまな意味で携帯電話の優位性とそれに続く音声アシスタントの台頭に関係していた。この10年は、iOS App StoreでのSiriアプリのローンチから始まり、世界中で30億人以上の音声アシスタントが利用されている。

What is ahead of us for the first year of the second decade of voice assistants? Voicebot reached out to over 40 voice industry professionals to get their predictions for 2020. They range from the rise of sonic branding and new architectures for voice assistants to the increasing importance of hearables and voice in the car. There are also predictions about the first hundred million dollar voice apps.

音声アシスタントが登場してから10年目の最初の年には、何が待ち構えているのだろうか。Voicebotは40人以上の音声業界の専門家に2020年の見通しを聞いた。最初の1億ドルの音声アプリに関する予測もある。

There is a lot of depth in here with so many experts weighing in. So, in the spirit of TLDR, we have included a word cloud of the responses below.

ここには多くの専門家が参加していて、多くの深みがあります。そこで、TLDRの精神に則り、以下のような反応のワードクラウドを含めた。


VOICE STRATEGY PREDICTIONS(音声戦略の予測)


01. DAVID CICARELLI, CEO, VOICES.COM

In 2020 we’ll see more and more brands incorporating sonic branding into their overall marketing strategies, with Alexa Skills and Google Actions becoming more popular. It will be interesting to see how companies will build brand trust with voice technologies that aren’t quite fully trusted yet, and I predict that the use of the human voice will be a big factor in building that trust. Not only is there a preference for human voices in voice technology, but a human voice also increases information retention.

2020年には、より多くのブランドが全体的なマーケティング戦略ソニックブランド化を取り入れ、 「Alexa Skills」 や 「Google Actions」 の人気が高まるだろう。まだ完全には信頼されていない音声技術を使って、企業がどのようにブランドの信頼を築くのかを見るのは興味深いだろうし、私は人間の声を使うことが信頼を築く大きな要因になると予想している。音声技術には人間の声が好まれるだけでなく、人間の声は情報の保持力も高める。

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02. KATIE MCMAHON, GENERAL MANAGER, SOUNDHOUND

The love affair we have with hardware design will migrate to a love affair of Voice Interface Design. Although I doubt “a Jony Ive of Voice” will emerge within 2020, I predict that by the end of this decade, we will know the names of a few revered VUI designers. It will be those who can design the future by understanding both its current technical limitations and trajectory while harnessing anthropological, sociological, and humanity-first guiding principles.

ハードウェアデザインへの情熱は、ボイスインターフェースデザインへと移っていきます。2020年までに「声のジョニー・アイブ」が登場するかどうかは疑問ですが、次の10年の終わりまでには、尊敬すべきVUIデザイナーの名前がいくつか分かるようになるだろうと私は予測しています。人類学的、社会学的、人間性第一の指針の原則を活用しながら、現在の技術的限界と軌道の両方を理解することによって未来を設計することができる人たちです。

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03. PETE ERICKSON, CEO, MODEV

There will be more surprising acquisitions in 2020 similar to Apple’s acquisition of Pullstring and as a handful of B2B enabling platforms breakout of the pack. Look to Amazon, Google, Salesforce, Apple, Adobe and others to compete for technology and talent. I think we’ll see a major retailer make a big play in voice in 2020 and I wouldn’t be surprised to see custom naming for devices hit one of the big two (you know who they are) in a future release. And, of course, VOICE Summit will be a blast. 🙂

2020年には、AppleがPullstringを買収したのと同じように、さらに驚くべき買収が行われるだろう。AmazonGoogleSalesforceAppleAdobeをはじめとする企業が、テクノロジと人材をめぐって競争することになる。2020年には大手小売業者が大きな声を出してくるだろうし、将来のリリースでデバイスのカスタムネーミングが二大(あなたは彼らが誰か知っています)のうちの一つになっても驚かないだろう。そしてもちろん、VOICE Summitは楽しいものになるだろう🙂

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04. ROGER KIBBE, SENIOR DEVELOPER EVANGELIST, VIV LABS/SAMSUNG

In 2020, having a voice presence will start to be a strategic and business differentiator for companies. We are moving beyond voice as a side innovation project to it being a first-class citizen on the same level as social, mobile and web. Companies who have or will soon establish a voice presence will start to reap the business benefits over laggards, much like what happened with the web and mobile.

2020年には、企業にとって音声によるプレゼンスの確保が戦略的およびビジネス上の差別化要因となり始める。私たちは、サイド・イノベーション・プロジェクトとしての声を超えて、ソーシャル、モバイル、ウェブと同じレベルの一級市民になろうとしています。音声によるプレゼンスを確立している、あるいは近いうちに確立するであろう企業は、ウェブやモバイルで起きたことと同じように、遅れている企業よりもビジネス上の利益を得始めるだろう。

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05. JASON FIELDS, CHIEF STRATEGY OFFICER, VOICIFY

It feels like the voice groundswell is approaching land and executives can begin to see the shape of the conversational experience wave. This in concert with other developments like the maturity of voice assistants, the emergence of voice commerce as a real topic, and a growing ecosystem voice solutions and agencies leads me to believe that 2020 is going to see a noticeable increase of formal voice strategy and inclusion in customer journey maps.

声の高まりが陸地に近づいてきているように感じられ、経営陣は会話体験の波の形を見始めることができる。このことは、音声アシスタントの成熟、真のトピックとしての音声コマースの出現、そしてエコシステムの音声ソリューションと代理店の成長といった他の発展とあいまって、2020年には正式な音声戦略と顧客の旅のマップへの包含が顕著に増加すると私は信じている。

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VOICE SEARCH AND DISCOVERY PREDICTIONS(音声による検索・発見の予測)


06. BETH STROHBUSCH, SVP STRATEGIC COMMUNICATIONS, ORBITA

A focus on voice search will dominate in 2020. Organizations will seek new opportunities to tap the power of virtual assistants and conversational AI – to help consumers to discover and engage more fully with their brands through next-generation SEO and conversational calls to action.

2020年には、音声検索が主流になると予想される。企業は、仮想アシスタントや会話型AIの能力を活用して、次世代のSEOや会話型アクション・コールを通じて、消費者が自分のブランドを発見し、より深く関与できるよう支援する新たな機会を模索する。

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07. MARK PHILLIPS, MANAGING PARTNER, SIMPLISPOKEN

Discoverability is the key issue holding the ecosystem back from realizing the potential that voice experiences offer. Even with the encouraging market penetration of voice platforms, consumers are for the most part unaware of what voice can do. I do not believe voice platform vendors, voice experience developers, or businesses can solve this problem in isolation. I predict an independent third party will attack this issue with a platform that brings together consumers, vendors, developers, and businesses to provide shared value and incentives to cross the chasm.

発見可能性は、エコシステムが音声体験が提供する可能性の実現を妨げている重要な問題だ。音声プラットフォームの市場浸透が進んでいるにもかかわらず、消費者はほとんどの場合、音声で何ができるかを知らない。私は、音声プラットフォームベンダー、音声エクスペリエンス開発者、ビジネスがこの問題を単独で解決できるとは考えていない。私の予想では、消費者、ベンダー、開発者、そして企業が協力して、共通の価値とインセンティブを提供して、隔たりを越えるプラットフォームによって、独立した第三者がこの問題に取り組むだろう。

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08. MARK TUCKER, SENIOR ARCHITECT, SOAR

Key areas of concern for voice apps on assistants are convenience, context, memory, personalization, monetization, retention, and discoverability. With millions of owners of smart speakers, 2020 will be the year that a significant advancement will be made in discoverability and these owners will start consuming these voice apps.

アシスタントにおける音声アプリの主な関心領域は、利便性、コンテキスト、メモリ、パーソナライゼーション、収益化、保持、発見性である。スマートスピーカーの所有者が何百万人もいる中、2020年は発見可能性が大きく進歩し、これらの所有者が音声アプリを使い始める年になるだろう。

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09. MATT WARE, HEAD OF OPERATIONS, FIRST

First, the main challenge to 3rd Party developers and also to brands is the challenge of discovery. How do consumers become aware of their Action, Skill, Capsule (or whatever other non-specific name other companies decide to call what is really a voice app)? Until this gets solved and solved consistently, we won’t see mass adoption of the medium by big players.

As much as the onus does sit with these brands to self promote, Google, Amazon and Co need to pick a path and stick with it. Consumers have become used to having the right tool put in front of them at the right time. Implicit Invocation was the obvious path to continue this trend. However, that seems to be getting wound back in favor of “recommendation at signup” or fulfillment of the required task without the user knowing which Skill or Action did the heavy lifting. This year Discovery will be a focus for the ecosystem owners as they try to find a way to achieve the balance between wanting to own the whole user experience 1st Party and needing 3rd Party information and functions to actually deliver the service or item.

Second, Asia pulls away from the US and Europe with Voice. Asia is already seeing explosive growth in Smart Speaker shipments and development across the three main players (Xiaomi, Baidu and Alibaba). Population, funding, acceptance of digital payments and a friendly government environment will see this growth continue along with their dominance. The main battlegrounds will be South East Asia, India, Africa, and Australia. In all of these locations, there is less opposition to Asian technologies and large existing ex-pat Chinese populations happy to bring their preferred assistant of choice with them. While there is still the opportunity for growth in the U.S. and Europe, it’s Asia where there is money to be made.

第一に、サードパーティの開発者やブランドにとっての主な課題は、発見の課題である。消費者はどのようにしてAction, Skill, Capsule(あるいは、他の企業が実際に音声アプリと呼んでいるような、特定されていない名称であれば何でもいい)に気づくのだろうか?この問題が解決され、一貫して解決されるまで、大企業がこのメディアを大量に採用することはないだろう。

自己宣伝する責任がこれらのブランドにあるのと同じように、GoogleAmazon、Co は道を選んでそれを貫く必要がある。消費者は、適切なツールを適切なタイミングで目の前に置くことに慣れてきた。暗黙の呼び出しは、この傾向を継続するための明らかなパスだった。しかし、ユーザーがどのスキルやアクションが重い作業を行ったのかを知らなくても「登録時の推奨事項」や要求されたタスクを実行することができるようになりつつあるようだ。今年の発見は、エコシステムの所有者にとって焦点となるだろう。彼らは、ユーザー体験全体を第一者として所有したいと思うことと、サービスやアイテムを実際に提供するために第三者の情報と機能を必要とすることの間のバランスを達成する方法を見つけようとしている。

第二に、アジアはVoiceによってアメリカとヨーロッパから離れている。アジアではすでにスマートスピーカーの出荷と開発が三大主要メーカー(Xiaomi、Baidu、Alibaba)で爆発的に増加している。人口、資金調達、デジタル決済の受け入れ、そして政府の友好的な環境によって、この成長は彼らの支配とともに続くだろう。主戦場は東南アジア、インド、アフリカ、オーストラリアである。これらのすべての場所で、アジアの技術への反対は少なく、多くの既存の外国人が好みのアシスタントを喜んで連れてくる。米国とヨーロッパには成長の機会がまだあるが、収益が見込めるのはアジアだ。

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VOICE ASSISTANT ARCHITECTURE(音声アシスタントのアーキテクチャ


10. TIM MCELREATH, DIRECTOR OF TECHNOLOGY FOR EMERGING PLATFORMS, DISCOVERY, INC.

The “de-app-ification” of Alexa skills and Assistant agents. This year there is going to be a blurring of boundaries between third-party development, content presented in first-party platform templates, cross-linking between smaller related features, and a move toward shared (but extensible) domain language models.

Alexaのスキルとアシスタントエージェントの「脱アプリ化("de-app-ification")」。今年は、サードパーティの開発、ファーストパーティのプラットフォームテンプレートで提供されるコンテンツ、小さな関連機能間のクロスリンク、共有(だが拡張可能)ドメイン言語モデルへの移行の間の境界が曖昧になるだろう。

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11. GIULIO CAPERDONI, HEAD OF INNOVATION, VIDEMME

Assistants will move from intent classification and named-entity recognition, which is a manual and rigid process, and they will become more sophisticated, learning from examples and moving past the limitations imposed by mapping every message to one intent. The representation of state and context will be learned from the data itself, letting the users teach the assistants things that were not anticipated and making the assistants able to understand and respond to unexpected inputs.

アシスタントは、インテントによるクラシフィケーションと名前付きエントリの認識という手動の厳格なプロセスから移行します。より洗練されたものになり、例から学び、すべてのメッセージを1つのインテントにマップすることによって課される制限を超えます。状態とコンテキストの表現はデータ自体から学習され、ユーザはアシスタントに予想外のことを教えることができ、アシスタントは予想外の入力を理解し応答することができるようになります。

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12. BRADEN REAM, CEO, VOICEFLOW

We’re going to see the rise of intent-less voice app structures that will make transactional use cases, like voice commerce, far more effective.

私たちは、音声コマースのようなトランザクションユースケースをはるかに効果的にする、インテント・レス音声アプリ構造の台頭を目にするだろう。

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13. JOHN KELVIE, CEO/FOUNDER, BESPOKEN

The rise of a new domain-centric development model for third-parties. The initial wave of voice was based around an app-centric model. This made sense, as the analogies and onramps for developers coming from mobile and web were so easy to make. But domains make more sense for users. Domains are top-level intents with third-party fulfillment. It also means that users are defining functional boundaries, not developers or product designers. Finally, it means discovery is moot. Forget about tricks and gambits to make users memorize and chant invocation names. Instead, builders must discover users where they are, in users’ natural expressions and requests.

To effect this expeditiously, the platforms must provide a way to bring third-parties in on top-level intents fairly and transparently. And third-parties must take users as they come – with a myriad of queries and commands that may not fit neatly into their existing app-centric way of thinking.

サードパーティ向けのドメイン中心の新しい開発モデルの台頭。音声の最初の波はアプリ中心のモデルに基づいていた。これは、モバイルとウェブから来る開発者のためのアナロジーとランプがとても簡単だったので、理にかなっていた。しかし、ユーザーにとってはドメインの方が理にかなっている。ドメインとは、サードパーティのフルフィルメントを伴うトップレベルのインテントである。また、開発者や製品設計者ではなく、ユーザーが機能の境界を定義していることも意味する。最後に、これは発見が無意味であることを意味している。ユーザーに呼び出し名を覚えさせたり、唱えさせたりするためのトリックやゲームは忘れよう。その代わり、ビルダーは、ユーザーの自然な表現や要求の中で、ユーザーがどこにいるかを発見しなければならない。

これを迅速に実現するためには、プラットフォームは、サードパーティーがトップレベルのインテントを公正かつ透過的に伝える方法を提供しなければならない。サードパーティーはユーザーを必要に応じて誘導しなければならない。これには既存のアプリ中心の考え方には合わないかもしれない無数のクエリとコマンドがある。

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14. MIGUEL BERGER, CEO, VOICETER PRO

In 2020, voice assistants will start to perfect the invocationless open of an app. This will happen because once Samsung fully releases Bixby, it will start to gain popularity and will spread to the other platforms. Voices will also start to sound more human. It is clear that people respond better to a less robotic a voice. It follows that the engineers at Samsung, Amazon and Google would focus energy on that.

2020年には、音声アシスタントがアプリの呼び出しなしオープン性を完成させ始める。サムスンがBixbyを完全にリリースすれば、これが起こるだろう。人気が出始め、他のプラットフォームにも広がるからだ。声もより人間らしく聞こえるようになります。ロボットのような声ではない方が反応が良いことは明らかです。したがって、サムスンAmazonGoogleのエンジニアは、この点に注力することになる。

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VOICE APP DEVELOPMENT AND MONETIZATION(ボイス・アプリケーションの開発と収益化)


15. TOM HEWITSON, FOUNDER, LABWORKS.IO

2020 will be the year that the voice app ecosystem starts to make significant money. A combination of improved tools from the platforms and a greater focus on creating real value by developers will finally convince consumers to start parting with their hard-earned cash. We’re unlikely to see the first voice app unicorn in the next 12 months but perhaps we’ll spot a couple of multi-hundred hoof-prints pointing the way.

2020年は、音声アプリのエコシステムが大きな利益を上げ始める年になるだろう。プラットフォームの改善されたツールと、開発者が真の価値を生み出すことに注力することの組み合わせによって、ようやく消費者は苦労して稼いだ金を手放し始めるようになるだろう。12ヶ月以内に最初の音声アプリがユニコーンになることはなさそうだが、おそらく何百もの足跡がその方向を指し示しているだろう。

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16. BRADLEY METROCK, CEO, SCORE PUBLISHING

Competition will tighten among major tech companies for developer attention, leading to heightened investment and accelerated feature development over the course of 2020 for Alexa, Google Assistant, Bixby, and Siri.

大手テクノロジ企業の間では、開発者の注目を奪い合う競争が激化し、2020年にかけて、Alexa、Google Assistant、Bixby、およびSiriの開発に対する投資が拡大し、機能開発が加速するだろう。

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17. CHARLES CADBURY, CEO, SAY-IT-NOW

The continued rise of voice commerce, specifically non-obvious ways voice removes pinch points in the customer journey. Voice commerce doesn’t always have to be at the last mile of the transaction but can have a very valuable part to play in the customer decision journey influencing the transaction.

ボイスコマース(音声認識技術を利用して音声で行えるオンラインショッピング)の継続的な成長。特に音声が顧客の移動におけるピンチポイント(接続点?)を取り除く明白でない方法。ボイスコマースは常に取引の最後の1マイルにある必要はないが、取引に影響を与える顧客の意思決定過程において非常に重要な役割を果たすことができる。

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18. ARTE MERRIT, CEO/CO-FOUNDER, DASHBOT

As with any new channel, user acquisition, discovery, and monetization can be challenges. For Voice Assistants to continue to take off, and more users and enterprises to adopt them, I am hopeful the ecosystem continues to evolve and more opportunities for user acquisition, discovery and monetization come forward. As the ecosystem evolves, and enterprises see the value in Voice Assistants, hopefully, more initiatives move from innovation teams to business units in the coming year. We are still relatively early in the space and it is exciting to see the new use cases that emerge.

他の新しいチャネルと同様に、ユーザー獲得、発見、収益化が課題となり得る。ボイス・アシスタントが今後も軌道に乗り、より多くのユーザーや企業に採用されるようになるためには、エコシステムが進化し続け、ユーザー獲得、発見、収益化の機会がさらに増えることを期待している。エコシステムが進化し、企業がボイス・アシスタントの価値を認識するにつれ、願わくば、来年はイノベーションチームからビジネスユニットへと、より多くのイニシアチブが移行するだろう。私たちはまだこの分野の比較的初期の段階にあり、新たなユースケースが現れるのを見るのは楽しみである。

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VOICE ASSISTANTS ON THE EDGE(先端音声アシスタント)


19. TODD MOZER, CEO, SENSORY

The rise of Domain Specific Voice Assistants. Products will start having natural language voice assistants on board, without privacy concerns or internet connections. Chip companies will announce a number of AI chips that support this at a cost that can be used in IoT, home appliances, and other consumer products.

ドメイン指向ボイスアシスタントの台頭。製品には、プライバシーやインターネット接続を気にすることなく、自然言語の音声アシスタントが搭載されるようになる。チップメーカー各社は、IoTや家電などの消費者向け製品で利用可能なコストでこれをサポートする多数のAIチップを発表する予定だ。

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20. CARL ROBINSON, HOST, VOICE TECH PODCAST

Voice AI on the edge for low-resourced IoT devices will come to the fore, with many more devices avoiding the cloud for both privacy and performance reasons. In addition, biometric authentication and emotion recognition will transform how we use voice assistants. We can look forward to using any smart speaker in the world with reduced friction and more relevant responses.

Apple will also launch some kind of voice skills, but they will be over-regulated and limited in performance. Unfortunately, Apple will continue to lag behind the other platforms. Hearables and voice-enabled wearables will be the catalyst for much greater usage and a wider variety of use cases, as mobile is inherently hands-free. Phone-zombies may even start to disappear!

低リソースのIoTデバイスでは音声AIが主流になり、プライバシーとパフォーマンスの両方の理由からクラウドを避けるデバイスが増えるだろう。さらに、生体認証と感情認識は、音声アシスタントの使い方を変えるだろう。世界のどのスマートスピーカーでも、摩擦が少なく、より適切な反応が得られることを期待しています。

Appleはまた、ある種の音声スキルも提供する予定だが、それらは過剰に規制され、性能が制限される。残念ながら、Appleは他のプラットフォームに遅れを取り続けるだろう。モバイルは本質的にハンズフリーであるため、ヒアラブル(耳で知覚可能)と音声対応ウェアラブルは、はるかに多くの利用と幅広いユースケースを促進するだろう。電話ゾンビは消え始めるかもしれない!

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VOICE IN THE CAR(車載音声システム)


21. PAT HIGBIE, CO-FOUNDER AND CEO, XAPPMEDIA

The availability of Alexa and Google Assistant tightly integrated into fully connected vehicles will begin to achieve critical mass in 2020 and will accelerate the use of voice assistants by the masses. The writing is on the wall and all stakeholders including car manufacturers, voice assistant platforms, radio broadcasters, streaming services, and brands will need a conversational AI strategy in order to win in this paradigm shift.

完全に接続された自動車に緊密に統合された 「Alexa」 と 「Google Assistant」 が利用可能になることは、2020年にクリティカルマスに達し始め、一般ユーザーによる音声アシスタントの利用を加速させるだろう。悪い兆しが見え始めている。自動車メーカー、音声アシスタントプラットフォーム、ラジオ放送局、ストリーミングサービス、ブランドを含むすべての利害関係者は、このパラダイムシフトに勝つために対話型AI戦略を必要とするだろう。

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22. STEVE TINGIRIS, CHIEF DABBLER, DABBLE LABS

Despite some predictions of a slowdown, the average daily usages of voice assistants will grow considerably more in 2020 than any previous year. This will be largely driven by the use of devices in automobiles and wearables – mostly earbuds.

一部には鈍化の予測もあるが、2020年の音声アシスタントの平均日用利用は、前年比で大幅に増加するだろう。これは主に、自動車やウェアラブル (主にイヤホン) でのデバイスの利用によるものだ。

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23. MAURO DEL RIO, FOUNDER, SOLO.FM

Assistants widespread in cars.

アシスタントは車に広まっている。

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VOICE ASSISTANTS AND WEARABLES / HEARABLES AND OTHER DEVICES(音声アシスト機能、ウェアラブル、ヒアラブル、その他のデバイス


24. STUART CRANE, FOUNDER/CEO, VOICE METRICS

One of the breakout hits in the voice space for 2020 and beyond will be voice-activated rings, starting with the Echo Loop. Alexa users will appreciate the ability to use Alexa anytime, anywhere without having to have a smart speaker nearby, or headphones in their ears. I predict that in 2020, Apple will take notice of this new “category” (voice-activated rings), and begin developing a Siri-compatible ring, which, sometime after 2020, will become an even bigger hit than the Echo Loop.

2020年以降の音声分野でヒットするのは、Echo Loopを皮切りに、音声で作動するリングだ。Alexaユーザーは、スマートスピーカーやヘッドフォンを耳に入れなくても、いつでもどこでもAlexaを利用できることを歓迎するだろう。筆者の予想では、Appleは2020年にこの新しい「カテゴリ」(音声作動リング)に注目し、2020年以降にSiri互換のリングの開発を開始し、Echo Loopよりもさらに大きなヒットになるだろう。

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25. MAX CHILD, CO-FOUNDER, VOLLEY

The tipping point for smart displays has come to pass. By the end of 2020, the most highly-used voice apps (outside of sleep) will include robust, stimulating visual experiences.

スマートディスプレイの転換点がやってきた。2020年末までに、最もよく使われる音声アプリ(睡眠外で)には、力強く刺激的な視覚体験が含まれるようになるだろう。

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APPLE AND SIRI(アップルとシリ)


26. KATY BASS, CEO/FOUNDER, ALTAVOX

2020 has to be the year that Siri opens up a voice marketplace! Many in the industry expected this to happen in 2019. This will help brands and third party developers have a presence on one of the major voice assistants and the leader in the ‘hearables’ space with AirPods. We may also see Apple announce a new product this year with voice-enabled AR glasses.

2020年はSiriが音声マーケットプレイスを開設する年でなければならない。業界の多くの人たちは2019年にこのようなことが起こるだろうと予想していたが、これによってブランドやサードパーティーの開発者たちは、大手の音声アシスタントやAirPodsの「ヒアラブル」分野のリーダーとしての存在感を得ることができるだろう。Appleは今年、音声対応のARメガネを搭載した新製品を発表するかもしれない。

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27. YANNICK OSWALD, PARTNER, MANGROVE CAPITAL PARTNERS

A lot more is to be expected from Apple in the coming year. The tech company is already releasing at an accelerated pace new voice commands these last months and I expect them to open up their voice ecosystem to a wider developer community allowing startups to build apps with cutting edge voice-first commands.

Appleは来年、さらに多くのことを期待している。同社は既にこの数カ月間、新しい音声コマンドのリリースを加速させており、同社の音声エコシステムをより幅広い開発者コミュニティーに開放し、スタートアップが最先端の音声コマンドを使ったアプリを開発できるようにすることを期待している。

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28. JOHN CAMPBELL, MANAGING DIRECTOR AND FOUNDER, RABBIT & PORK

Firstly, I think we’ll start to see Amazon and Google start to release features for Skills and Actions directly related to earbuds and in-car usage. For example, being able to use data from the accelerometer in the Echo Buds in your Skill. This will start to open-up new use cases for Skills.

Secondly, Apple will launch “voice” or “Siri voice apps.” The platform will not be as feature-full as we’ve seen with Alexa Skills and will be deeply integrated with the existing app store.

まず、AmazonGoogleがSkills and Actionsというイヤホンと車内での利用に直接関係する機能をリリースするだろう。たとえば、SkillのEcho Budsで加速度計のデータを使えるようにする。これはSkillsの新しいユースケースを開くことになるだろう。

第二に、Appleは「声」または「Siriの音声アプリ」をローンチする。このプラットフォームはAlexa Skillsで見たような機能満載ではなく、既存のアプリストアと深く統合される。

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29. ROB HAYES, HEAD OF PRODUCT, VOICEFLOW

Apple will continue to open up Siri for 3rd party skill development, which will raise the prominence of voice as a channel that consumer-focused apps need to operate on.

Appleは今後もSiriをサードパーティーのスキル開発に開放していく予定であり、これによって消費者向けアプリが動作するために必要なチャネルとして、音声の重要性が高まるだろう。

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VOICE AND CONTENT(音声コンテンツ)


30. DAVE KEMP, FOUNDER, FUTURE EAR

I think that the biggest breakthroughs within the voice space will be driven by media-based companies that supply content in new formats conducive to voice assistants and their affiliated hardware. Food Network Kitchen will provide a blueprint for how media-companies like Discovery can adapt their content to multi-modal voice devices. Spotify will help to shape the way we think about how voice assistants can work in conjunction with music and podcasting and will blaze a trail of new ways to access and share said content. I also think we’ll see hearables continue to play a prominent role within the voice ecosystem, particularly as on-the-go applications are developed and take advantage of mobile data inputs, such as GPS.

音声分野における最大のブレークスルーは、音声アシスタントや関連ハードウェアに適した新しいフォーマットでコンテンツを提供するメディアベースの企業によってもたらされると思う。Food Network Kitchenは、Discoveryのようなメディア企業がコンテンツをマルチモーダルな音声デバイスに適応させるための青写真を提供する。Spotifyは、音声アシスタントが音楽やポッドキャストと連携してどのように機能するかについてのわれわれの考え方を形作るのに役立ち、そのようなコンテンツにアクセスし共有するための新たな方法の道を切り開くだろう。また、音声エコシステム内では、特にGPSなどのモバイルデータ入力を利用した外出先でのアプリケーションが開発されているため、今後も音声が重要な役割を果たし続けると思う。

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31. AMIR HIRSH, CEO, AUDIOBURST

The gimmick is over. Voice is now known, popular, and frequently used. In 2020, the industry will pick up its game and provide real value to customers. Users at this point are past the pleasing effect of the coolness of voice interaction with a machine and will demand useful functionality. In 2020, the focus will be on serving the day-to-day lives of users with the content updates they are searching for, the knowledge they would like to be informed about, and their daily tasks predicted and more easily completed. Any company not providing consumers with real value in a well-polished experience will be tossed to the side of the road and forgotten. The expectation of quality will simply be higher. That means the platforms, brands, media, and other content providers will need to step up their game simply to keep pace.

ギミックは終わった。音声は今ではよく知られ、人気があり、頻繁に使われている。2020年には、この業界はゲームに磨きをかけ、顧客に真の価値を提供するだろう。この時点では、ユーザは、機械との音声対話のクールさの心地よい効果を超えており、有用な機能を要求することになる。2020年には、ユーザーが探しているコンテンツの更新情報、ユーザーが知りたい知識、ユーザーが予測してより簡単に実行できる日常業務を提供することに重点が置かれる予定だ。洗練された体験で真の価値を消費者に提供しない企業は、道の脇に放り出されて忘れ去られるだろう。品質に対する期待が高まるだけだ。つまり、プラットフォーム、ブランド、メディア、その他のコンテンツプロバイダーは、単に後れを取らないために、ゲームを強化する必要があるということだ。

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32. STEVEN GOLDSTEIN, CEO, AMPLIFI MEDIA

They key is removing friction. While it is easy to get a weather forecast, getting a podcast, for example, has been loaded with frustration. Apple Podcasts just did a deal with Amazon so the app works seamlessly with Alexa. Now, just to get people to use it. Awareness and learning are always a challenge for anything new. On to the car – the next big area. GM, Toyota, BMW, Ford and Audi head the list of companies putting voice compatibility into infotainment systems. Some retroactively, meaning earlier models will have functionality. Let the anarchy begin.

それらのキーは摩擦を取り除くことだ。天気予報を入手するのは簡単だが、例えばポッドキャストを入手するのはフラストレーションがたまっている。Apple Podcastsは先ほどAmazonと契約を結び、Alexaとシームレスに動作するようになった。人々に使ってもらうためだ。何か新しいことを発見したり、学んだりすることは、常にチャレンジである。次の大きなエリアは車だろう。インフォテインメントシステムに音声対応を導入している企業のトップは、GMトヨタBMW、フォード、アウディだ。過去にさかのぼって、つまり以前のモデルには機能があるということだ。無政府状態が始まるだろう。

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VOICE IN THE ENTERPRISE(エンタープライズにおける音声テクノロジー


33. MILKANA BRACE, FOUNDER/CEO, JARGON

Business users rapidly adopting voice technologies as part of their jobs.

ビジネスユーザーは、仕事の一部として音声テクノロジーを急速に採用している。

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34. JON C. STINE, EXECUTIVE DIRECTOR, OPEN VOICE NETWORK

In 2020, we’ll begin to see an expansion of enterprise voice use, and across all consumer-facing industries. The voice story will begin to shift — appropriately — from platforms and technologies to enterprise value. Mind you, this will be a beginning with full flowering seen in 2022 or later.

2020年には、企業の音声利用が拡大し始め、あらゆる消費者関連業界で利用されるようになるだろう。ボイスストーリーは、プラットフォームやテクノロジーからエンタープライズバリューへと、適切に移行し始める。なお、これは2022年以降に見られる開花の始まりであることに気をつけて。

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35. EMERSON SKLAR, CHIEF EVANGELIST, BESPOKEN

I believe this is the year that we will see finally significant adoption of internal-business-focused voice solutions ala Alexa for Business. The ROI is extremely compelling, the use cases are numerous, and enterprises are finally familiar enough with voice to make investments in optimizing their internal processes with voice automation.

今年は、Alexa for Businessのような、企業内に特化した音声ソリューションが、いよいよ本格的に採用される年になるだろう。ROI (投資収益率) は非常に魅力的であり、使用例も多数ある。企業は音声にようやく精通し、音声自動化による社内プロセスの最適化に投資している。

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INDUSTRIES ADOPTING VOICE(産業分野への音声の適用)


36. AUDREY ARBEENY, FOUNDER/CEO/EXECUTIVE PRODUCER, AUDIOBRAIN

My prediction is that we’ll see the most growth going to the healthcare industry: developments such as synthetic voices, the ability to interpret emotional nuances, predictive behavior, medical robotics, devices, home monitoring, patient/caregiver interaction. All of these seem to be emerging the fastest.

This is because the rapid growth from smart speaker to machine learning, and adaptation of the technology, UI, UX, and the new capabilities which are evolving every day. We now have a large aging population with caregivers and healthcare providers who need more remote monitoring and wellness check-ins and interactions. The list goes on.

私の予想では、最も成長するのは医療業界だ:合成音声、感情のニュアンスを解釈する能力、予測行動、医療ロボット、デバイス、ホームモニタリング、患者と介護者の相互作用などの開発。これらはすべて最速で出現しているようだ。

これは、スマートスピーカーから機械学習への急速な成長と、日々進化するテクノロジー、UI、UX、新機能の適応によるものである。私たちは今、介護者や医療提供者を持つ多くの高齢者人口を抱えており、彼らはよりリモートでのモニタリングや健康チェックイン、交流を必要としている。他にも挙げればまだある。

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37. JOHN THOMPSON, OPERATIONS MANAGER, VOGO VOICE

We at VOGO Voice predict that businesses will start to leverage voice assistants and smart speakers more in 2020. We feel that companies will establish more personalized services for their customers using their own customer data to enrich the voice experience. Businesses will also enable workforce efficiencies and enhance worker safety using a combination of voice interaction and realtime geospatial data for “hands-free” data collection. In the public sector, we feel we will see more civic “smart city” initiatives that allow citizens to interact with city, county, and state agencies through smart speakers.

VOGO Voiceでは、2020年には企業が音声アシスタントやスマートスピーカーをもっと活用し始めるだろうと予測している。企業は、音声体験を豊かにするために、自社の顧客データを使って顧客のためによりパーソナライズされたサービスを確立するだろうと感じている。また、企業は、「ハンズフリーの」データ収集のための音声対話とリアルタイムの地理空間データを組み合わせることで、従業員の効率性と安全性を向上させる。公共部門では、スマートスピーカーを通じて市民が市、郡、州の機関と交流できるようにする市民の「スマートシティ」イニシアティブが増えると感じている。

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38. LUC VEUILLET, VOICEFIRST LEADER, INSIGN

2020 will result in a double movement of the voice market. First, an extension of the installed base. Europe, including France, from which I am speaking, is just beginning to consider voice. Through cars, software, devices such as STB, basic usage, voice acceptance will [increase]. More vertical uses, addressing specific business needs and contexts, will create the long-awaited #voicefirst killer app, but I think it will be in B2B. This is what we are beginning to see on construction sites, in factories, and through the vocal extension of software in wearables.

Concerning ethics and actors, the disappearance of Snips that I wrongly predicted to be a success last year, is an epiphenomenon, as other movements are already launching to offer an open-source NLP. Initiatives, such as Mozilla and for example in France the Voice Lab, bear witness to this.

2020年は音声市場の二重の動きとなるだろう。まず、インストール・ベースの拡張だ。私が話をしているフランスを含むヨーロッパは、声について考え始めたばかりである。自動車、ソフトウェア、STBなどのデバイス、基本的な使用方法、音声の受け入れが増加する。特定のビジネスニーズや状況に対応した、より垂直的な利用法は、待望の#voicefirstキラーアプリを生み出すだろうが、私はB2Bになると考えている。これは建設現場や工場で見られるようになってきたものであり、ウェアラブルにおけるソフトウェアの音声拡張を通じても見られるようになってきている。

倫理とアクターに関して昨年私が誤って成功と予測したSnipsは消滅したが、その他のオープンソースNLPを提供する動きはすでに始まっており、MozillaやフランスのVoice Labなどのイニシアチブがそれを証明している。

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VOICE AND MARKETING(音声とマーケティング


39. HARISH GOLI, PM AUDIO AND VOICE ADS, PANDORA

Voice based advertising will become a reality (not just an one off science experiment). Engagement data will make voice advertising attractive to advertisers.

(単発の科学実験では無い)音声ベースの広告が実現するだろう。エンゲージメントデータは、音声広告を広告主にとって魅力的なものにするだろう。

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40. PETE HAAS, FOUNDER, CONVERSATION CURVE

I predict that 2020 will be a continuation of 2019. Brands with some experiences will continue to improve and learn from their users. Most of the use-cases will be engagement with customers (FAQ, Store Hours, etc). More interesting interactions like transactions will likely come after 2020. Keep an eye out for competition outside the U.S. next year. Companies like Baidu are making amazing progress.

私は、2020年は2019年の延長線上にあると予測している。ある程度の経験を持つブランドは、今後も改善を続け、ユーザーから学ぶだろう。ユースケースの大半は顧客とのエンゲージメント(FAQ、営業時間など)だ。取引のようなもっと興味深い交流は2020年以降になるだろう。来年は米国外の競争に目を光らせておこう。Baiduのような企業は驚くべき進歩を遂げている。

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41. BENJAMIN FISHER, FOUNDER, MAGICCO

Global brands will become intelligent in 2020. Conversational systems, including voice, are going to have content be highly personalized, independent, and conversational. For example, they will be able to run independently. I think they will become more seamless and affect our global conversation on social media, and in our homes, in more seamless and autonomous ways. I also predict a hundred million dollar app.

グローバル・ブランドは2020年には知的になり、音声を含む会話システムでは、コンテンツが高度にパーソナライズされ、独立し、会話的になる。例えば、彼らは独立して走ることができる。それらはよりシームレスになり、ソーシャルメディアや家庭でのグローバルな会話に、よりシームレスで自律的な方法で影響を与えると思う。私は1億ドルのアプリも予想している。

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42. STAS TUSHINSKIY, CEO, INSTREAMATIC

There’s been a lot of positioning this year towards audio publishers (Pandora and Spotify, to name a couple) and big advertisers (like IKEA, HP and Infiniti) moving towards — and testing — voice dialogue ads. I think this sets up 2020 to be the year that voice-enabled advertising really makes its mark on audio content consumers. Heading into 2020, voice dialogue advertising is now capable of leveraging far more advanced voice AI technology to replace the passive, often irrelevant and unwelcome ads that listeners are accustomed to. This is a big deal, as these interactive experiences are, in early deployments, proving to earn greater engagement and conversion (i.e. good for audio publishers, advertisers, and listeners alike).

今年(2019)はオーディオ・パブリッシャー(PandoraとSpotifyを例に挙げる)や大手広告主(イケア、HP、インフィニティなど)が音声対話広告に移行し、テストしていることに対して多くのポジショニングがあった。2020年は、音声対応広告がオーディオコンテンツ消費者に大きな影響を与える年になるだろう。2020年に入って音声対話広告は、はるかに高度な音声AI技術を利用して、リスナーが慣れ親しんでいる受動的で、往々にして無関係で歓迎されない広告を置き換えることができるようになった。このようなインタラクティブな体験は、初期の導入段階では、より多くのエンゲージメントとコンバージョンを獲得することが証明されているため、これは重要なことである。(つまり、音楽出版社、広告主、リスナーのいずれにとってもメリットがある)

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OTHER VOICE ADOPTION DRIVERS AND PREDICTIONS(その他の音声を採用する推進要因と予測)


43. HEIDI CULBERTSON, CEO, MARVEE

While the 2020 buzz will be the opportunity in hearables and voice-on-the-go. The success story of 2020 will be voice and accessibility as brands recognize the opportunity for business and social good driven by high user adoption rates across multiple niche audiences.

2020年の話題は、ラジオや外出先での音声通話の機会になるだろう。2020年のサクセス・ストーリーは、複数のニッチなオーディエンスにわたって高いユーザー普及率が原動力となっているビジネスと社会の利益の機会をブランドが認識したときの、声とアクセシビリティになるだろう。

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44. RALF EGGERT, CEO, TRAVELLO

Voice assistants will take the next step to become real personal assistants and this will make people more likely to use their language assistants more often.

音声アシスタントは、本物のパーソナルアシスタントになるための次のステップに進み、言語アシスタントをより頻繁に使うようになるだろう。

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45. FRED ZIMMERMAN, FOUNDER, ALTBRAINS WORKSHOP

There will be a “broadcast to the world” event where a voice agent talks to everyone at the same time. It may be planned or it may be an accident–Google issues an emergency notification about a global threat; Jeff Bezos issues a personal message the day before the election; Siri gets hacked — who knows! And it may or may not contain an interactive element where the system is able to act effectively on the hundreds of millions of responses it will receive. But, it will illustrate voice’s power to touch everyone at an emotional level at the same moment — a bit like Orson Welles’ War of the Worlds and radio. I may be early — this may not occur in 2020, but later — but it is coming.

ボイスエージェントが全員と同時に話す「世界中に放送される」イベントがある。それは計画されたものかもしれないし、事故かもしれない。例えば、Googleはグローバルな脅威に関する緊急通知を発行する、ジェフ・ベゾスが選挙前日に個人的なメッセージを発表する、Siriがハックされる、といったことが考えられるが、誰も知らない! また、システムが受信する何億もの応答に対して効果的に動作できるインタラクティブな要素を含む場合と含まない場合がある。しかし、それは同時にすべての人に感情的なレベルで触れ合う声の力を示す。これはオーソン・ウェルズ宇宙戦争とラジオに少し似ている。こういったことは2020年には起こらないかもしれないが、やがてに起こるかもしれない。

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46. JOHN AMEIN, VP SALES, ID R&D

Voice assistants across all devices have become incredibly useful and are now well accepted. We see [several] trends developing in 2020 that will continue the voice AI revolution.

One is due to the natural maturing of voice as an interface. Now that voice is common on “what” a person is speaking, the next step is knowing “who” is speaking. If you know who is speaking, you can prevent the wrong person from using the device to order on an account, or you can personalize the response when someone says, “play my music.” Knowing the speaker’s identity is already possible with Google and Alexa but not broadly used nor easily integrated into a process flow. Third-party products will take better advantage of this capability, adding services and capabilities by including third-party software to know “who” is speaking while leaving it up to Amazon and Google to continue to determine “what” is being said.

あらゆるデバイスで音声アシスタントが非常に便利になり、広く受け入れられている。2020年には、音声AI革命を継続する(いくつかの)トレンドが進展していくだろう。

1つは、インターフェイスとしての音声の自然な成熟によるものである。人が話している「何か」が音声が一般的になったので、次のステップは「誰か」が話していることを知ることだろう。誰が話しているのかわかっていれば、間違った人がこのデバイスを使ってアカウントで注文するのを防いだり、誰かが「私の音楽を演奏してください」と言ったときの応答をパーソナライズしたりできる。話者の身元を知ることは、GoogleとAlexaではすでに可能だが、広く使われているわけでもなく、プロセスフローに簡単に統合されるわけでもない。サードパーティー製品はこの機能をより有効に活用し「誰」が発言していることを知るためのサードパーティー製ソフトウェアを含めることでサービスや機能を追加し、一方「何」が発言されているかどうかの判断はAmazonGoogleに任せるだろう。

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47. MAARTEN LENS-FITZGERALD, CEO, LENS-FITZGERALD CONSULTING

Confusion is the word for the Voice industry 2020. The hype led and leads to inflated expectations that keep not being met. Although more people will use more Voice it will also get more confusing and therefore disappointing. Some examples from a user perspective:

  • The Alexa buds don’t work well on my phone’s Siri.
  • My car’s voice system is not aware of my Google Assistant preferences and requires I talk to it differently.
  • I keep forgetting that new invocation I found the other day.
  • My “voice” blinds from Ikea won’t close unless I pronounce the commands perfectly.
  • My Hue lights work on Alexa but not on Google Assistant. I can’t converse.
  • My voice assistant hears me talking about brand “X” and then my Instagram is flooded with ads for that brand.

The confusion will lead to a feeling of apathy and idleness with organizations. There will be two groups. One group that just uncovered the potential of Voice and is super excited and ready to try and explore. Then there is the second group that learned about the potential and also learned they can’t get it to work yet. The apathy group. This, in turn, leads to more confusion with what looks like promising initiatives being launched as well as initiatives being halted.

混乱とは音声業界2020の言葉だ。誇大広告は期待を膨らませ、満たされないままにしている。より多くの人がより多くのVoiceを使用するようになるが、それはまたより混乱し、したがって失望するであろう。ユーザーの観点からのいくつかの例:

  • Alexaは私のスマートフォンのSiriではうまく動かない。
  • 私の車の音声システムは私のGoogle Assistantの好みを認識しておらず、別の方法で話す必要がある。
  • 私は先日見つけた新しい念仏を忘れてばかりいる。
  • イケアの「声」ブラインドは、コマンドを完璧に発音しないと閉まらない。
  • My Hue LightはAlexaでは動作するが、Google Assistantでは動作しない。なので両者は会話ができない。
  • 私の音声アシスタントは、私がブランド 「X」 について話しているのを聞き、私のInstagramはそのブランドの広告で溢れかえっている。

混乱は組織に対する無関心と怠惰感につながるだろう。 2つのグループがある。1つ目のグループは音声の可能性を発見したばかりで、とても興奮していて、探求しようとしている。 次に、可能性について学習し、まだそれを機能させることができないことを学習した2番目のグループがあり。それから無関心派。 その結果、有望と思われる取り組みが開始されたり、中止されたりして、さらに混乱が生じる。

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BRET KINSELLA

Bret is founder, CEO, and research director of Voicebot.ai. He was named commentator of the year by the Alexa Conference in 2019 and is widely cited in media and academic research as an authority on voice assistants and AI. He is also the host of the Voicebot Podcast and editor of the Voice Insider newsletter.

Bret氏は、Voicebot.ai の創設者、CEO、リサーチディレクターである。2019年のAlexa Conferenceで 「今年のコメンテーター」 に選出され、音声アシスタントやAIの権威としてメディアや学術研究で広く引用されているほか、 "Voicebot Podcast" のホストやニュースレター"Voice Insider"の編集者でもある。


以上